✓ 10 Cadangan Design Bouquet Untuk Lelaki dan Wanita

Bouquets menjadi hadiah popular sekarang. Kebanyakan orang memilih bouquet sebagai hadiah untuk diberikan kepada orang tersayang kerana keunikannya.

Selain itu, kelebihan utama bouquet ialah mempunyai bentuk yang cantik dan menarik. Terdapat beberapa jenis bouquet, seperti bouquet wang, bunga, makanan ringan, dan sebagainya.

Adakah Anda sedang mencari bouquet untuk dihadiahkan kepada yang tersayang? Bingung tentang design bouquet yang menarik?

Okey, jangan risau kerana dalam artikel kali ini kita akan membincangkan beberapa jenis bouquet yang sesuai untuk dijadikan hadiah untuk lelaki atau perempuan.

1. Bouquet Duit

bouquet duit untuk lelaki dan wanita

Pada masa ini, bouquet wang semakin popular. Pelbagai bentuk dan tampalan yang boleh diguna semula membuatkan ramai orang lebih memilih bouquet wang berbanding bouquet bunga.

Selain itu, bouquet wang juga lebih dilirik kerana terdiri daripada susunan wang yang tentunya semua orang menyukainya. Bouquet wang semakin popular, terutamanya semasa wabak.

Pemberian bouquet wang dianggap lebih berguna kepada penerima kerana wang dalam bouquet itu boleh digunakan untuk membeli keperluan harian.

Bak kata pepatah, sambil menyelam ke dalam air minuman, sambil memberi hadiah yang indah juga berguna untuk kehidupan seharian.

2. Bouquet Snek Bertema Merah Jambu

birthday bouquet untuk lelaki dan wanita

Idea memasang bouquet snek pertama pasti digemari wanita kerana bertemakan merah jambu.

Warna pink memang nampak sangat cantik dan feminin sehingga sesuai untuk dijadikan warna tema bouquet makanan ringan.

Untuk membuat bouquet snek bertema merah jambu, Anda boleh mengumpul beberapa makanan ringan yang mempunyai warna merah jambu.

Bermula dari pastri, kerepek, biskut, dan sebagainya. Gunakan kertas pembalut dengan warna merah jambu yang berbeza iaitu merah jambu muda dan merah jambu gelap.

Kemudian, susun snek dengan meletakkannya dalam susunan. Susun secara berperingkat-peringkat, supaya nampak kemas.

Jangan lupa untuk memberikan beberapa bunga tiruan dengan warna yang sama untuk meningkatkan rupa keseluruhan.

3. Bouquet Snek Bertema Ungu

bouquet untuk budak lelaki dan perempuan

Siapa suka ungu? Selain merah jambu, ungu juga sangat digemari oleh wanita. Anda boleh memilih makanan ringan berwarna ungu.

Untuk tidak membosankan, gabungkan dengan putih jadi cari snek yang berwarna putih. Untuk memasangnya, letakkan semua snek dalam satu baris pada papan kadbod.

Kemudian lekatkan snek menggunakan double tape supaya tidak mudah tertanggal.

Jika sudah, letakkan papan kadbod di atas kertas pembalut. Gunakan kertas pembalut ungu muda atau ungu pastel.

Di sebelah, tambahkan gulungan kertas ungu dengan warna yang lebih cerah atau lebih gelap. Kemudian, kumpulkan bahagian bawah menggunakan tali atau reben kain supaya mudah diikat.

4. Bouquet Snek Bertema Hijau

warna bouquet untuk lelaki dan perempuan

Hijau juga tidak kurang digemari daripada dua warna di atas. Bouquet snek hijau bukan sahaja boleh digunakan untuk memberi kepada wanita, tetapi juga kepada lelaki.

Cara memasangnya juga sangat mudah. Anda hanya memilih makanan ringan yang berwarna hijau.

Kebanyakan makanan ringan hijau adalah kerepek atau biskut, tetapi terdapat juga minuman dan makanan ringan hijau yang lain.

Anda boleh memasang snek ini dan kemudian membungkusnya dengan kertas hijau gelap.

Gunakan warna lain seperti putih supaya tidak monoton. Untuk memaniskannya, masukkan daun tiruan sehingga reben berwarna putih.

5. Bouquet Snek Maskulin

bouquet coklat untuk lelaki

Bouquet makanan ringan juga boleh ditujukan kepada lelaki. Jika ada permintaan bouquet snek untuk dihadiahkan kepada pasangan lelaki, Anda boleh pilih tema warna hitam dan merah.

Warna hitam akan menjadikan bouquet itu kelihatan maskulin, manakala warna merah akan menambahkan kesan seksi.

Terdapat banyak snek merah dan hitam jadi Anda tidak akan menghadapi kesukaran untuk memilih makanan ringan.

Gunakan kertas pembalut hitam. Untuk tidak membosankan, salah satu kertas mesti mempunyai corak. Boleh berbelang hingga corak polka dot.

6. Bouquet Snek Satu Jenis

surprise bouquet untuk lelaki dan perempuan

Berlawanan dengan bouquet snek merah dan hitam, untuk jambangan yang satu ini akan kelihatan manis dan feminin kerana menggunakan kombinasi merah jambu dan biru.

Ciri khas bouquet makanan ringan ini ialah penggunaan satu jenis makanan ringan. Jadi, Anda tak payah susah-susah nak cari makanan ringan yang berlainan jenis dan jenama.

Hanya guna satu jenis snek dengan 2-3 perisa sahaja. Balut sejambak snek dengan kertas merah jambu dan biru dan ikat dengan reben. Mudah bukan?

7. Bouquet Snek Coklat

bouquet untuk anak lelaki dan wanita

Bouquet snek coklat adalah idea pemasangan seterusnya yang boleh dikatakan sangat mudah untuk Anda lakukan.

Anda boleh menggunakan coklat Ferrero dengan melekatkannya sehingga membentuk satu siri yang besar. Kemudian, balut coklat dengan kertas pembalut berwarna coklat atau krim.

Anda boleh menggunakan kertas pembalut dalam dua warna berbeza. Untuk memaniskan rupa, ikat bahagian bawah dengan reben kain coklat.

8. Bouquet Snek Romantik

bouquet snek romantik

Seterusnya ada bouquet kudapan yang sangat sesuai untuk dihadiahkan kepada kekasih.

Tidak jauh bezanya dengan bouquet snek coklat, Anda boleh menggunakan coklat dengan snek tambahan seperti wafer sehingga coklat jenama lain.

Untuk membuat bouquet makanan ringan yang romantik memang agak sukar kerana Anda perlu memasang snek terlebih dahulu.

Caranya ialah dengan melekatkannya pada papan kadbod yang telah ditutup dengan kertas kraft atau kertas merah.

Kemudian selepas itu Anda boleh menyediakan kotak kadbod bersaiz sederhana. Anda boleh menggunakan kotak kek yang dijual di banyak kedai kek.

Cari saiz lebih kurang 10-15 cm. Letakkan satu siri makanan ringan pada kadbod kemudian beri bunga tiruan merah dan tambah reben merah dan krim.

9. Bouquet Snek Lollipop

bouquet snek lollipop

Walaupun nampak mewah dan cantik, cara memasang bouquet makanan ringan ini agak mudah. Anda hanya perlu sediakan lolipop dengan pelbagai perisa.

Balut lolipop satu persatu dengan kertas pembalut. Hanya kemudian kumpulkan semuanya dan kumpulkan mereka menjadi satu siri.

Gunakan buih yang biasanya digunakan untuk gubahan bunga jadi Anda hanya melekatkan batang lolipop di atas.

Selepas itu, bungkus tali dengan kertas krep, kemudian ikat bahagian bawah dengan reben besar.

10. Bouquet Snek dengan Gabungan Bunga

bouquet snek dengan gabungan bunga

Bouquet snek terakhir ialah bouquet snek yang digabungkan dengan bunga.

Dengan itu akan kelihatan lebih cantik. Anda boleh memberikan bouquet bunga dan makanan ringan pada masa yang sama.